Attraktiv stilling som Teamleder søges til Familieafdelingen i Solrød Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kom og vær med på holdet – Familieafdelingen i Center for Børn og Familier søger en teamleder, som har lyst til at være en del af et ambitiøst lederteam, og som kan se sig ind i Solrøds kommunes vision som er: Sammen skaber vi det bedste sted at leve og bo.

Om Center for Børn og Familier
Center for Børn og Familier (CBF) består af fire faglige afsnit: Familieafdelingen, PPR, Sundheds- og Tandplejen, Familiehuset og et mindre sekretariat.

CBF omfatter ca. 100 medarbejdere. Vi har som en mindre kommune et særdeles veludbygget og tæt tværfagligt samarbejde, som vi til stadighed har fokus på, og som vi også ser, som vores særkende. Som ny teamleder i familieafdelingen bliver det en helt central opgave at have dette fokus. 

Lidt om os i Familieafdelingen:
Familieafdelingen i Solrød Kommune er i gang med en rivende udvikling med fokus på høj socialfaglig kvalitet i sagsbehandlingen samt et godt og tæt samarbejde mellem familieafdelingen og alle vores samarbejdspartner i hele Solrød Kommune. 

Vi er en afdeling, hvor vi er glade for hinanden, og har et godt arbejdsmiljø, som vi alle vægter højt. Vi løfter i flok og vi arbejder dagligt med hvordan vi kan omsætte barnets lov. I Familieafdelingen har vi de seneste år arbejdet sammen social- og boligstyrelsens Task Force for at forbedre kvaliteten i sagsbehandlingen. Dette forløb har øget vores kvalitet i sagsbehandlingen og vi er nu i mål, og vil forsætte denne ved at få omsat barnets lov. Vi er en arbejdsplads, der har høje ambitioner om at, gøre en forskel for de børn og unge vi dagligt møder.

Familieafdelingen består af 1 afd. leder, 2 teamledere, 1 fagligkonsulent og 4 teams: herunder to distriktsteams, familieplejen samt vores modtagelsesteam. Vi er 25 medarbejdere i Familieafdelingen. Du vil få et ledelsesspænd på 10 til 14 rådgivere, så du har mulighed for at yde tæt faglige og nærværende ledelse.

Vi søger: 
Vi søger en teamleder, der formår at finde den rette balance mellem at være støttende og tilgængelig for medarbejderne, samtidig med at kunne prioritere egne opgaver. Du skal være motiveret for at påtage dig både det faglige og økonomiske ansvar for afdelingens fortsatte udvikling. Vi stræber efter et solidt og sammensat lederteam i Familieafdelingen hvor vi værdsætter og anerkender vores forskelligheder som en kilde til styrke. Vi arbejder dagligt hen imod at lykkes med vores kerneopgave, som er at fremme trivsel og udvikling for børn, unge og familier i sårbare situationer. Vi er optaget af Barnets lov og implementering af denne, så derfor er det, vigtigt for os, at du har mod på at implementere og forankre processer og arbejdsgange, der skal understøtte en stabil og produktiv drift, samtidig at have øje for en høj og god medarbejdertrivsel og en tilfredsstillende borgerrejse igennem vores system. 

Ledelsesprofil og kvalifikationer:

  • Du skal gerne kendskab til hele det specialiserede område, fra akutarbejdet til de handicapkompenserende ydelser, da vores team er delt på tværs.
  • En baggrund som socialrådgiver/socialformidler, gerne med overbygning, samt erfaringer med at arbejde i en familieafdeling indenfor myndighed
  • Du har minimum – 1 – 2 års erfaring med personaleledelse og evt. en diplom i ledelse eller er påbegyndt 
  • Viden om Barnets Lovs bestemmelser eller ønske om at tilegne dig viden herom
  • Har evnen til at skabe ro og overblik sammen med teamet og medarbejdere når opgaverne bliver komplekse
  • Du kan tilslutte dig Solrøds Kommunes fælles ledelsesværdier, som er: ordenlighed, mod, tillid og nysgerrighed
  • Du fremstår som rollemodel og du er troværdig og autentisk i din ledelsesstil
  • Samarbejdsorienteret både internt og på tværs
  • Du er åben for læring og feedback for kunne udvikle dig
  • Har ordentlighed, uhøjtidelighed, humor, samarbejdsfokus og empati som en vigtig del af dit værdisæt
  • Kan være en synlig, retningsvisende og nærværende leder
  • Kan lede med fokus på kerneopgaven og borgeren i centrum i tråd med den faglige retning
  • Arbejder systematisk og effektivt og er drevet af at levere resultater sammen med andre

Dine opgaver bliver:

  • At sikre fælles faglighed og praksis på tværs af teams og afdeling i løsningen af vores kerneopgave
  • Følge op på lovmedholdelighed og faglig kvalitet i sagerne gennem hyppige sagsgennemgange og ledelsestilsyn
  • At medvirke til implementering af barnets lov 
  • At varetage en række opgaver omkring drift og personaleledelse, herunder f.eks. ansættelse, MUS-samtaler, organisering af ferieplanlægning, håndtering af sygefravær mv.
  • At kvalificere og understøtte indstillinger til Børn & Unge udvalget og UKN sager mv. 
  • Understøtte at medarbejderne lykkes med deres opgaver via din ledelse som er tilpasset den enkeltes behov
  • Indgå i en række øvrige samarbejder på tværs 
  • Og en masse andre spændende opgaver

Vi tilbyder:

  • Et arbejdsfællesskab med en uhøjtidelig omgangsform, hvor vi spiller sammen – og spiller hinanden gode både i ledergruppen, og i hele familieafdelingen
  • En arbejdsplads som står på vores fælles værdier, og hvor vi vægter tillid, mod, ordenlighed, og nysgerrighed højt
  • Engagerede og fagligt dygtige medarbejdere
  • En høj grad af fagligt ansvar og personaleledelse
  • Flad stuktur og højt til loftet
  • Alle medarbejderne har succesfuldt gennemført en genopretning og er godt i gang med implementeringen af Barnets Lov

Løn og ansættelsesforhold:
Solrød Kommune indhenter straffe- og børneattester inden ansættelse. Løn og ansættelse er omfattet af principperne om Ny løn og sker efter gældende overenskomst mellem relevant faglig organisation og KL. Vi har fokus på at matche løn og erfaring/kvalifikationer.

Vil du vide mere? Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder Charlotte Jensen, tlf. 28 79 30 10 eller teamleder Berit Wellemberg Johansen tlf. 24 22 58 11.
 
Ønsker du at vide mere om Solrød Kommune, kan du finde oplysninger på kommunens hjemmeside: www.solrod.dk

Ansøgningsfrist:
Din ansøgning skal være os i hænde senest mandag den 15. april 2024 kl. 12.00. Vi afholder 1. samtale torsdag den 18. april 2024. 2. samtale vil mandag den 22. april 2024. Forventelig tiltrædelse: den 1. juni 2024. 

Den ugentlige arbejdstid er på 37 timer i gennemsnit pr. uge.

Det bemærkes, at Solrød Kommune har røgfri arbejdstid.


I Solrød Kommune gør vi en forskel sammen med borgerne. Vi arbejder for at virkeliggøre byrådets vision om, at Solrød skal være det bedste sted at leve og bo. Som arbejdsplads er vi et fællesskab, hvor vi løfter opgaverne på tværs af institutioner og afdelinger, og hvor du som medarbejder er en vigtig medspiller. Vi er i bevægelse og har hele tiden fokus på at lære og blive bedre. Vi tager ansvar for at løse opgaverne med blik for helheden, og du har som medarbejder indflydelse på løsningen af opgaverne og på din arbejdsplads.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=934e458d)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Solrød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Solrød Kommune, Højagervænget, 2680 Solrød Strand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6019536

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet