Drømmer du om at arbejde med grøn drift på den helt bredde klinge?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Så har Drift og Anlæg i Solrød Kommune et selvstændigt og alsidigt job ledigt lige nu.

Som grøn forvalter til de kommunale arealer i Solrød Kommune, bliver du mødt af et behov for dine faglige vinkler til en lang række sager på det grønne område.

Der er behov for, at du kan agere som myndighed i en række opgaver, men der er mindst lige så stort behov for, at du kan bidrage til driftsplanlægning og projekt perspektiver på vores opgaver.

Hvem er vi?

Drift og Anlæg er en afdeling under Center for By og Bæredygtighed, hvor vi er 80 medarbejdere fordelt på 4 forskellige afdelinger.

Drift og Anlæg har 15 medarbejdere på Solrød Rådhus og 25 medarbejdere i den udførende drift, som varetager alle opgaver omkring drift og vedligehold af kommunale ejendomme og arealer.

Drift og anlæg er underopdelt i 4 teams.

Du vil blive tilknyttet team Planlægning og Kontrakter, der arbejder med planlægning og bestilling af opgaver (kontraktstyring og driftsplaner) inden for bygninger, veje, stier og grønne områder m.m. Teamet fungerer også som vejmyndighed og arbejder bl.a. med trafikplanlægning og trafiksikkerhed.

Team Håndværk og Teknik tager sig af intern bygningsvedligeholdelse.

Team Teknisk Service og Drift står for drift af bygninger og ikke mindst drift af grønne områder.

Derudover har vi også et Anlægs team, der arbejder med alle anlægssager, både på bygninger og nybyggeri, men også i det åbne land og på kommunale matrikler generelt.

Din Profil

Den ideelle kandidat har en naturvidenskabelig kandidat eller professionsbachelor fra Landbohøjskolen eller Skovskolen. Det er ikke den præcise uddannelsesbaggrund, der er afgørende. Du har meget gerne nogle års erfaring fra forvaltning og/eller drift af urbane grønne områder. Du har beskæftiget dig med myndighedsrollen, og har således arbejdet i en offentlig organisation.

Som grøn generalist er udvikling af træpolitik og involvering i kystsikringsopgaver eksempelvis ligeså interessant for dig, som forhandling med en entreprenør om opsamling af afklip efter en slåningsopgave. Du begår dig nemt og smidigt, i en dynamisk organisation, og du er indforstået med, at bredt tværfagligt samarbejde er en forudsætning for, at vi kommer i mål med vores meget bredde portefølje af opgaver.

Opgaverne

Dine opgaver vil være alsidige og indeholde b.la.:

  • Bidrage som sparringspartner og rådgiver på al grøn drift både in house og udliciteret.
  • Bidrage til kortlægning af vores vandrette arealer på alle institutioner og idrætsanlæg sammen med vores driftsmedarbejdere og geoinformatikere.
  • Opdatere og ajourføre vores digitale driftskort i samarbejde med kontraktholderfunktionen på vores udliciterede opgaver.
  • Bidrage til udarbejdelse af udbudsmateriale og kvalitetssikring af dette.
  • Planlægning af grønne projekter i alle størrelser.
  • I samarbejde med natur- og plan området bidrage til udmøntning af konkrete initiativer og projekter inden for biodiversitet.
  • Agerer myndighedsperson på det grønne område, eksempelvis ved håndhævelse af privatvejsloven, samt i forbindelse med eksempelvis byggetilladelser til vore egne anlægsopgaver, omlægning af vejanlæg mv.

Derfor er det vigtigt, at du besidder:

  • Samarbejdsevner i verdensklasse.
  • En glæde ved en travl og varieret hverdag.
  • Kendskab til det at arbejde i en politisk styret organisation.
  • En velfunderet faglighed inden for det grønne område.

Derudover er det en fordel hvis du:

  • Er fortrolig med QGIS og gerne LE34.
  • Har konkret erfaring med implementering af biodiversitetsprojekter i alle størrelser.
  • Har erfaring med udarbejdelse af udbudsmateriale inden for det grønne område.
  • Har erfaring med styring af driftskontrakter.
Vi tilbyder dig
  • Fantastiske og engagerede kollegaer, som sammen skaber god trivsel og et godt arbejdsmiljø.
  • Flextid mandag til torsdag og mulighed for at arbejde hjemmefra en dag. Herudover har vi "fleksibel fredag", som betyder, at du selv bestemmer, om du vil arbejde på rådhuset, hjemmefra eller holde flexfri.
  • Gode muligheder for personlig og faglig udvikling.
  • En varieret arbejdsdag som du aldrig helt kender på forhånd.
  • En arbejdsplads med sociale arrangementer, idrætstilbud, frugtordning og kantineordning.
Løn

Stillingen indplaceres efter anciennitet og på den relevante faglige overenskomst. Lønnen fastsættes ud fra kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Forhandling vil tage udgangspunkt i en årsløn på ca. 510.000 kr. + pension.

Vil du vide mere

Har du spørgsmål til stillingsopslaget, eller blot vil vide mere, er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder Martin Lunde Hansen på mobil 29 63 64 04 eller fagkoordinator Lars Würtz på mobil 29 33 68 09.

Ansættelsesforløb

Ansøgningsfristen er søndag den 21. april. kl. 12.00. Vi forventer at holde samtaler den 24. og 25. april. Tiltrædelse den 1. juni 2024.


I Solrød Kommune gør vi en forskel sammen med borgerne. Vi arbejder for at virkeliggøre byrådets vision om, at Solrød skal være det bedste sted at leve og bo. Som arbejdsplads er vi et fællesskab, hvor vi løfter opgaverne på tværs af institutioner og afdelinger, og hvor du som medarbejder er en vigtig medspiller. Vi er i bevægelse og har hele tiden fokus på at lære og blive bedre. Vi tager ansvar for at løse opgaverne med blik for helheden, og du har som medarbejder indflydelse på løsningen af opgaverne og på din arbejdsplads.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=1ff4d503)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Solrød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Solrød Kommune, Solrød Center, 2680 Solrød Strand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6021759

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet