Ergo- eller fysioterapeut til fast stilling, med udviklingstimer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du arbejde med udvikling og kvalitetssikring af praksis, sikre implementering af ny viden og samtidig have et ben ind i praksis? Så er du måske vores nye kollega i Solrød Genoptræningscenter.

Om Genoptræningscenteret

Genoptræningscenteret varetager en bred vifte af trænings- og rehabiliteringsindsatser af kommunens borgere. Indsatserne er ofte tværgående og inden for alle diagnosegrupper under Sundhedslovens og Servicelovens bestemmelser. I Genoptræningscenteret arbejdes der ud fra et sundhedspædagogisk perspektiv i tilgangen til borgerne. Vi har fokus på udvikling og på altid at være opdateret med nyeste viden og vægter kurser, temaoplæg og vidensdeling både internt og eksternt højt.

Vi arbejder selvtilrettelæggende, hvilket betyder, at man som terapeut selv er ansvarlig for at placere arbejdstiden i forhold til de arbejdsopgaver, der skal varetages. Vi har en høj trivsel i afdelingen, en god omgangstone med plads til forskellighed og der er ikke langt fra ide til handling.

Vi er et dynamisk hus, og der er derfor løbende mulighed for opgaver inden for andre specialer, hvis man har ønsker om at afprøve nye områder.

Vi tilbyder

  • En arbejdsplads med fokus på udvikling
  • Gode kollegaer med højt fagligt niveau og engagement
  • Mono- og tværfagligt samarbejde og sparring
  • Grundig oplæring inden for alle områder i form af en mentorordning
  • Mulighed for at arbejde med mange forskellige diagnosegrupper
  • Synlig ledelse
Stillingen

Stillingen er en fast stilling på 35-37 timer med start d. 01.04.24 eller snarest derefter.

Stillingen er forankret i Genoptræningscenteret og indeholder 10 timers kvalitets- og udviklingsarbejde, som retter sig imod at sikre kvaliteten i og fremdriften af udviklingen i Genoptræningscenteret.

Dine ansvarsområder vil blandt andet dække over, i samarbejde med Genoptræningscenterets leder og medarbejdere, at sikre høj faglighed i behandlingerne og at gældende lovgivning overholdes.

Vi søger en fagligt dygtig, grundig og udviklingsorienteret ergo- eller fysioterapeut, som i stillingen skaber fremdrift i vores interne såvel som tværgående udviklingsprojekter.

Arbejdsopgaver
  • Lede projekter, herunder udarbejde projektbeskrivelser, skabe fremdrift, udarbejde status og sikre tilstrækkelig kommunikation med og information til lederen af Genoptræningscenteret.
  • Nuværende projekter du vil have indflydelse på: 
  • Dokumentation
  • Kompetenceprofiler
  • Test og målemetoder
  • Evalueringer af indsatser i genoptræningsforløbet og hvordan vi kan evaluere mere ud fra data
  • Lede kvalitetssikringen, herunder sikre det faglige niveau samt overensstemmelse med retningslinjer og forløbsprogrammer m.m.
  • Ud over udviklingstimerne vil der være almindelige træningsopgaver. Opgaverne afhænger af kvalifikationer og igangværende projekter, da det ses som en styrke at være tæt på praksis, når der skal implementeres tiltag eller igangsættes udviklingsprojekter.

Kvalifikationer

Stillingen kræver den rette person, som formår at bibringe både de faglige og menneskelige kvaliteter, der skal til for at komme i mål med opgaverne.

Faglige kompetencer:

  • Professionsbachelor i ergo- eller fysioterapi og gerne en overbygning i form af relevant diplom-, master- eller kandidatuddannelse
  • Kendskab til projektarbejde
  • Erfaring med projektledelse samt implementering af projekter
  • Evne til at formidle og omsætte teoretisk viden til praksis
  • Erfaring med at arbejde vidensbaseret og udviklingsorienteret

Personlige kompetencer:

  • Er opmærksom på dine omgivelser.
  • Er ansvarsbevidst og vedholdende.
  • Er udadvendt og vægter samarbejde højt.
  • Ser og udnytter muligheder der skaber værdi, og gerne går nye veje.
  • Inddrager terapeuterne og bruger deres viden proaktivt og konstruktivt.
Om arbejdspladsen

Genoptræningscenteret er en del af Sundhed og Frivillighed. Du vil blive ansat i Genoptræningscenteret, hvor vi er et dynamisk team bestående af 27 medarbejdere fordelt på 16 fysioterapeuter, 7 ergoterapeuter, 1 diætist, 1 sygeplejerske og 1 administrativ medarbejder, samt en daglig leder. Du vil blive en del af en arbejdsplads, der vægter den sociale sammenhængskraft og fællesskabet højt, både internt og på tværs af kommunen. Vi er en lille kommune, hvor alle er afhængige af hinanden og et tæt samarbejde er nødvendigt.

I Solrød Kommune gør vi en forskel sammen med borgerne. Vi arbejder for at virkeliggøre byrådets vision om, at sammen skaber vi det bedste sted at leve og bo.

Som arbejdsplads er vi et fællesskab, hvor vi løfter opgaverne på tværs af institutioner og afdelinger, og hvor du som medarbejder er en vigtig medspiller. Vi er i bevægelse og har hele tiden fokus på at lære og blive bedre. Vi tager ansvar for at løse opgaverne med blik for helheden, og du har som medarbejder indflydelse på løsningen af opgaverne og på din arbejdsplads.


I Solrød Kommune gør vi en forskel sammen med borgerne. Vi arbejder for at virkeliggøre byrådets vision om, at Solrød skal være det bedste sted at leve og bo. Som arbejdsplads er vi et fællesskab, hvor vi løfter opgaverne på tværs af institutioner og afdelinger, og hvor du som medarbejder er en vigtig medspiller. Vi er i bevægelse og har hele tiden fokus på at lære og blive bedre. Vi tager ansvar for at løse opgaverne med blik for helheden, og du har som medarbejder indflydelse på løsningen af opgaverne og på din arbejdsplads.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=3482b643)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Solrød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Solrød Kommune, Solrød Center, 2680 Solrød Strand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5988614

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet