Jobcenter Greve søger rådgiver til sygemeldte borgere

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Hvis du er enig med os i, at du som rådgiver har afgørende indvirkning på sygemeldte borgeres tilbagevenden til arbejde eller uddannelse er det måske dig vi leder efter. Vi har fokus på kvalitet i samtalerne og plads til dine socialfaglige vurderinger i de enkelte sager og du skal være med til at understøtte, at vi bliver endnu bedre til at sygemeldte borgere fastholder deres arbejde.



Jobindhold

Det er mange forskelligartede borgere og opgave du vil skulle arbejde med så det er absolut en fordel, hvis du har erfaring med og kendskab til lovgivningen og mulighederne for at fastholde sygemeldte borgere på arbejdsmarkedet. Du skal kunne samarbejde og koordinerer mellem forskellige interessenter og aktører, herunder de sygemeldtes arbejdspladser. Essentielt for vores arbejde er, at du er i stand til at tænke i helheder, er dygtig til at kommunikere og dokumentere samt har lyst til at arbejde i et jobcenter, hvor vi har fokus på målrettede, effektive og bæredygtige forløb for den enkelte borger. Desuden skal du have lyst til at bidrage til en løbende udvikling af områderne; fx ved at indgå i arbejdsgrupper, specialisere dig inden for særlige målgrupper eller andre tiltag, som vi sammen udvikler

Du kommer til at varetage sagsbehandlingen fra start til slut idet en borger så vidt muligt ikke skifter rådgiver under sin sygemelding. Det betyder, at du både vil have borgere på sygedagpenge og i jobafklaring.

Vi arbejder ud fra en værdi om, at borgere selv har indflydelse og ansvar for deres forløb. Det gør vi på forskellige måder – fx gennem en ressourceorienteret og ansvarsbevidstgørende tilgang i samtalerne. Samtidig er vi konsekvente og stiller krav til borgerne hvilket i praksis betyder, at du vil skulle være meget tydelig i din tilgang til borgeren.

I Job og Socialservice er der hele tiden fokus på det tværgående og helhedsorienterede arbejde. Vi er heldigvis organiseret under samme ledelse som ydelsen, det specialiserede socialområde og rusmiddelområdet. Vi arbejder tæt sammen med dem om indsatser, der skal bringe den sygemeldte tilbage i job. Desuden er Jobcenterets Aktive Tilbud vores hovedleverandør og de leverer tilbud og virksomhedsforløb af høj kvalitet med fokus på progression og tæt opfølgning.

Stillingen er organiseret i Fastholdelsesteamet, som i forvejen består af 13 rådgivere på sygedagpenge- og jobafklaringsområdet, 4 i gruppen med ledighedsydelse og flexjob og en faglig koordinator. Vi brænder alle for vores arbejde og glæder os til at tage imod dig. Vi er kendetegnet ved et godt kollegialt fællesskab, faglig sparring og en grundig oplæring af nye kollegaer. Desuden er det en vigtig værdi for os, at den enkelte kollega ikke kommer til at stå alene. Det udmønter vi fx ved at være organiseret i makkerskaber, samt drøfte sager ud fra en fastlagt systematik.

Om dig

Du har en relevant socialfaglig uddannelse og måske kommer du fra en lignende myndighedsstilling, hvor du har iværksat beskæftigelsesrettede tilbud, haft fokus på rettidighed i din sagsbehandling, vurderet uarbejdsdygtighed, forelagt sager for rehabiliteringsteamet og bidraget løbende til udvikling og forbedring af arbejdsgange.

Som et helt centralt værdigrundlag tror du på, at selv borgere med komplekse problemstillinger er værdiskabende på arbejdsmarkedet – og du arbejder målrettet efter denne værdi.

Du ser vigtigheden af og ikke mindst mestrer at dokumentere det, der virker for sygemeldte borgere og du trives med myndighedsrollen.

I perioder vil du have travlt og derfor er det vigtigt, at du forstår at løse din opgaver balanceret. Det vil sige: korrekt og med fokus på effektiv brug af ressourcerne. Derfor arbejder du struktureret, selvstændigt, systematisk, har et godt overblik og en høj datadisciplin. It-løsninger ser du som et uundværligt redskab i opgaveløsningen og du er indstillet på, at der kontinuerligt stilles krav om høj datadisciplin - både hos dig og borgerne. Du er resultatorienteret og indstillet på, at din indsats skal medføre synlige resultater. Som person har du en positiv livsanskuelse og ser muligheder frem for forhindringer.



Har du spørgsmål?

Hvis du vil høre mere om stillingen, kan du kontakte teamleder Berit Kristoffersen på tlf.: 43 97 97 97, bea@greve.dk,



Løn og ansættelse

Stillinger er på 37 timer om ugen og ønskes besat den 1. oktober 2023. Lønnen fastsættes efter forhandling med din faglige organisation og principperne i Ny Løn.



Ansøgningsfrist

Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest den 17. august 2023 Ansættelsessamtaler holdes i uge 34 og 35 2023





INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Solrød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Center for Job og Socialservice, Rådhusholmen 10, 1 tv, 2670 Greve

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1169&ProjectId=146660&DepartmentId=18966&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5883293

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet