Ledig stilling som Udbudskonsulent hos Solrød Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Da en af vores udbudskonsulenter har valgt nyt veje, søger vi nu en ny udbudskonsulent til vores team. Du vil blive en del af kommunens centrale økonomifunktion, hvor du i Udbuds- og Indkøbsteamet vil indgå som en af fire personer. Hvis du trives i en hverdag med varierede opgaver, betydelig kontaktflade og en mulighed for at bidrage til at finde den rette balance mellem kommunens ønsker, behov og de gældende regler, så har vi det perfekte job til dig. 

Vi søger en udbudskonsulent til Udbud og Indkøb, som finder det interessant at agere som både projektleder og samtidig have øje for selv de mindste detaljer. Vores afdeling er ansvarlig for at indgå, koordinere og administrere kommunens indkøbsaftaler og kontrakter for varer og tjenesteydelser. Vores kerneopgave er at gennemføre udbud for at sikre økonomiske besparelser og gunstige aftalevilkår for kommunen. Samtidig prioriterer vi at maksimere værdien af vores indkøbsaftaler i hele aftaleperioden. Det er vigtigt at bemærke, at offentlige udbud og indkøb er underlagt lovgivning, og især udbudsloven spiller en central rolle i vores daglige arbejde.

Udbuds- og indkøbsteamet er en integreret del af Center for Økonomi og Indkøb, hvilket betyder, at du vil være i tæt dialog med medarbejdere på tværs af hele organisationen, inklusive ledelsen. Vi tilbyder en introduktionsplan for at sikre, at du er godt forberedt til dine opgaver og kommer godt i gang. Der vil løbende være muligheder for at udvikle dine kompetencer.

Dine primære arbejdsopgaver vil inkludere:

  • Gennemførelse af EU-udbud og indhentning af tilbud
  • Bidrag til implementering af nye aftaler
  • Ansvar for kontraktstyring og opfølgning på aftaler
  • Samarbejde med relevante fagområder for at øge overholdelse af vores aftaler.
Om dig

Du har grundlæggende et højt servicegen. Du har en praktisk tilgang til opgaverne og prioriterer at holde styr på alle aspekter af de projekter, du er involveret i. Du er en udadvendt person og har en naturlig evne til at opbygge netværk. Personligt forventer vi, at du:

  • Er dygtig til både mundtlig og skriftlig kommunikation, og kan forklare komplekse emner på en letforståelig måde, også til personer uden særlig viden om udbud.
  • Har sans for detaljer og arbejder systematisk.
  • Trives med udfordringer og har en indre drivkraft til at opnå resultater. Du kan håndtere flere opgaver samtidigt, bevare godt humør og forblive besindig, selv når det er travlt.
  • Er åben, dialogorienteret og serviceorienteret.

Fagligt set er der forskellige tilgange til stillingen, og selvom det ikke er et krav, vil det være en fordel, hvis du har viden eller erfaring inden for en eller flere af følgende områder:

  • Gennemførelse af offentlige udbud, herunder udbudsjuridiske forhold
  • Arbejde i en kommunal udbuds- og indkøbsafdeling
  • Projektledelse
  • Kendskab til politiske processer i en kommune.

Det er også vigtigt, at du har solid erfaring med brugen af kontorsoftwarepakken (Word, Excel og PowerPoint).

Vi tilbyder

Stillingen er placeret i Center for Økonomi og Indkøb, som er Solrød Kommunes centrale økonomifunktion, der i forhold til økonomiske forhold understøtter kommunens ledelse, dvs. byråd, direktion, chefgruppe og de decentrale ledere i både den daglige og den strategiske styring af kommunen. Du får arbejdsplads på rådhuset, som ligger tæt på Solrød Strand Station og Køgebugt-motorvejen. Vi arbejder i et åbent kontorlandskab, hvor vi sidder 16 kollegaer sammen. Vi har en flad organisation, hvor der er kort vej fra idé til handling. Du vil opleve en god og uformel tone på alle niveauer med plads til nye idéer og det konstruktive med- og modspil. Du bliver en del af et fællesskab, som er præget af et godt kollegaskab og høj trivsel. Du har stor indflydelse på tilrettelæggelsen af dine arbejdsopgaver, og vi arbejder med frihed under ansvar. Som projektansvarlig vil du have rige muligheder for selv at definere jobbet. I Solrød kommune prioriterer vi fleksibilitet for medarbejderne. Vi har flekstid og Fleksibel Fredag i administrationen. Fleksibel Fredag betyder, at du som medarbejder fra uge til uge selv kan vælge, om du om fredagen vil arbejde hjemme, holde fleksfri eller arbejde på arbejdspladsen.

Overenskomst

Lønnen fastsættes ud fra kvalifikationer med den forhandlingsberettigede organisation. Arbejdstiden er 37 timer pr. uge med tiltrædelse pr. 1. oktober 2024 eller efter aftale.

Hvis du vil vide mere?

Har du spørgsmål til stillingen, kan du ringe til lederen af udbud og indkøb Lars Engell på tlf. 56182275 eller mobilnr. 29395161.

Ansøgning

Send din ansøgning online med relevante bilag, så vi har den senest den 15. august 2024, kl. 12. Første samtale afholdes 20. august 2024. Eventuelt anden samtale afholdes den 27. august 2024. Som led i rekrutteringsforløbet indhentes der telefonisk reference efter nærmere aftale med ansøgeren.

 

I Solrød Kommune gør vi en forskel sammen med borgerne. Vi arbejder for at virkeliggøre byrådets vision om, at Solrød skal være det bedste sted at leve og bo. Som arbejdsplads er vi et fællesskab, hvor vi løfter opgaverne på tværs af institutioner og afdelinger, og hvor du som medarbejder er en vigtig medspiller. Vi er i bevægelse og har hele tiden fokus på at lære og blive bedre. Vi tager ansvar for at løse opgaverne med blik for helheden, og du har som medarbejder indflydelse på løsningen af opgaverne og på din arbejdsplads.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=a42cdc25)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Solrød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Solrød Kommune, Solrød Center, 2680 Solrød Strand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6085176

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet