BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Da vores nuværende indskolingsleder er blevet skoleleder på en anden skole, står vi og mangler en pædagogisk leder, som brænder for at give Munkekærskolens børn den bedste start på (skole)livet. Hvis dit hjerte banker for at være med til at skabe rammerne for, at alle børn oplever at mestre og blive hørt, så er Munkekærskolen stedet for dig!
Vi tror på, at de bedste løsninger findes i fællesskab, og derfor søger vi også en leder, som arbejder helhedsorienteret, hvor det er helt naturligt at tænke på tværs af skolens årgange, afdelinger, skole/fritid, skole/hjem og eksterne samarbejdspartnere som fx PPR, Sundhedsplejen og Familieafdelingen.
Du skal kunne se dig selv lede på inklusionsopgaven for hele skolen, SFO og klub i samarbejde med både ledelseskolleger, inklusionsvejledere, ressourcepædagoger, lærere og pædagoger, så vi i fællesskabet kan skabe de bedste deltagelsesmuligheder for alle børn.
Når vi spørger lærerne og pædagogerne, giver de udtryk for, at det er vigtigt, at du er en empatisk, imødekommende og synlig leder, som er tæt på praksis i det daglige, sparrer med dem og bakker dem op – også når det bliver svært.
Hvem er vi som skole?
Vi er en relativ stor skole i en relativt lille kommune, som først og fremmest er optagede af at arbejde med et ressourceorienteret børnesyn, hvor det er helt naturligt at tale om mestring, få øje på børnenes ressourcer, høre deres perspektiver og være i løbende dialog med lærere, pædagoger, børn og forældre - om både det positive og det svære.
Derudover er samarbejde en helt central værdi for os, fordi vi tror på, at tæt samarbejde og sparring tværs af fag og afdelinger er en helt central forudsætning for at lykkes med vores fælles opgave; børnene. For at sikre dette arbejder vi i årgangsteams, har årgangskoordinatorer og et vejlederkorps, ligesom vores pædagogiske ledere også ser det som helt centralt at sparre med lærere og pædagoger.
Vi har gang i en masse spændende indsatser, hvor vi – ud over den daglige undervisning – fx har elevsamtaler, venskabsklasser, familie- og venskabsmatematik, scratch-kurser, angstgruppeforløb, dysleksiklasser, det tænkende klasserum, legepatruljer og en hel masse mere, som skal være med til at sikre, vi griber, udfordrer og udvikler alle børnene på Munkekærskolen.
Derudover bruger vi også en del tid omlagte dage og uger, fordi vi ser det som anledninger til at bryde skemaet op og skaber (anderledes) rammer for, at børnene kan opleve, lære og være sammen på andre måder – og meget gerne på tværs af klasser og årgange.
Hvem er vi som ledelse?
Vi betegner vores team som hele kontoret – både sekretariat og ledelse - som ét team, hvor vi drøfter, reflekterer, udveksler, spiser, og hygger os sammen. Ligesom vi prioriterer samarbejdet på tværs for at skabe en god, sammenhængende dag for eleverne, lægger vi også vægt på at samarbejde på tværs i vores team. Vi sætter stor værdi i sparring på tværs af ledelsesgruppen, og vi tror på, at det gør os skarpere i vores beslutninger, når vi sammen udfolder og udfordrer vores perspektiver på komplekse ledelsessituationer.
Vi tror på og arbejder med stort råderum og tillid til, at den enkelte leder kan træffe gode beslutninger, ligesom der vil være rig mulighed for selv at være med til at definere og udfolde dine opgaver.
Alle ledere har tværgående opgaver og arbejder sammen i makkerskab omkring elever, personale og udviklingsopgaver. Vi er som team optagede af at skabe et fælles VI, hvor vi arbejder teambaseret og inddragende omkring vores fælles opgave: at skabe en elevcentreret skole. Vi lægger vægt på at du skal køre glad på arbejde hver dag, men du skal også køre glad hjem, fordi vi i fællesskab har gjort en forskel for børnene.
Vores team består af en skoleleder, to pædagogiske ledere, en koordinerende leder, en SFO- og klubleder, to daglige ledere (SFO og KLUB), en sekretariatsleder og en skolesekretær.
Vil du vide mere?
Kig ind på vores facebookside og dan dig et billede af skolen på https://www.facebook.com/munkekaerskolen/ eller få et hurtigt blik gennem vores video fra sidste års skolestart https://www.youtube.com/watch?v=zLOAbz8RE1o.
Ansøgningsfrist:
Der er ansøgningsfrist 06.08.2024
Vi afholder samtaler torsdag den 15.08.2024 fra kl. 15.00
Hvis du går videre til anden samtale, vil der være en personlighedstest.
Ring til skoleleder Carsten Hansen på 28792691 for yderligere information, og vi ser meget gerne, at du kommer til et kaffemøde
I Solrød Kommune gør vi en forskel sammen med borgerne. Vi arbejder for at virkeliggøre byrådets vision om, at Solrød skal være det bedste sted at leve og bo. Som arbejdsplads er vi et fællesskab, hvor vi løfter opgaverne på tværs af institutioner og afdelinger, og hvor du som medarbejder er en vigtig medspiller. Vi er i bevægelse og har hele tiden fokus på at lære og blive bedre. Vi tager ansvar for at løse opgaverne med blik for helheden, og du har som medarbejder indflydelse på løsningen af opgaverne og på din arbejdsplads.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=70fc77b7)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Solrød Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Solrød Kommune, Tjørnholmvej, 2680 Solrød Strand
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6079807