BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en skarp formidler med interesse for jura, der er god til at omsætte det komplekse juridiske sprog til breve, som borgerne let kan forstå? Og kunne du tænke dig at få erfaring fra en politisk styret organisation, hvor du sidder tæt på den øverste ledelse? Så har vi et studiejob til dig! Vi søger en studentermedhjælper til Ledelsessekretariatet i Solrød Kommune, som vil hjælpe vores chefjurist med forskellige opgaver.
Dine primære opgaver vil til en start være at besvare og kvalificere svar på borgerhenvendelser, håndtere anmodninger om aktindsigt efter offentlighedsloven og håndtere indsigtsanmodninger efter persondataforordningen. Du vil have et fast samarbejde med vores chefjurist og et bredt samarbejde på tværs af de andre afdelinger i kommunen, hvor du vil danne relationer til kollegaer fra mange forskellige faglige baggrunde. Desuden vil du få en assisterende rolle, når vi afholder valg i kommunen. For eksempel har vi et forestående Europa-Parlamentsvalg i juni 2024, som kaster en masse opgaver af sig.
Arbejdsopgaver
Dine arbejdsopgaver vil blandt andet bestå af at:
- Besvare og kvalificere svar på borgerhenvendelser
- Håndtere anmodninger om aktindsigt efter offentlighedsloven og indsigt efter persondataforordningen
- Hjælpe til med opgaver, når der er valg - fx oprette sager, skrive breve og lave dagsordenspunkter
- Bistå med behandling af alkoholbevillinger
- Journalisere og andre praktiske/rutineprægede opgaver
Om dig
Du er i gang med en relevant videregående uddannelse i fx jura, statskundskab, politik og forvaltning/administration eller lignende. Du interesserer dig for forvaltningsret og har lyst til at anvende din juridiske viden og faglighed i praksis. Du behøver ikke have erfaring fra en politisk styret organisation, men du skal være nysgerrig på, hvordan det er at arbejde i en.
Vi lægger især vægt på, at du:
- Har en god forståelse for det juridiske sprog og arbejde
- Er god til at formulere dig og omsætte komplekst stof til letforståeligt sprog
- Kan skrive korrekt dansk
- Har gode samarbejdsevner og er god til at skabe relationer
- Er struktureret og detaljeorienteret
- Er initiativrig og kan arbejde selvstændigt
- Let kan sætte dig ind i nye it-systemer
- Trives med også at have rutineprægede opgaver
- Har et godt humør og masser af gåpåmod
Om os
Du vil blive ansat i Ledelsessekretariatet i Solrød Kommune, hvor du vil have et tæt samarbejde med vores chefjurist. I Ledelsessekretariatet vil du få 13 engagerede kollegaer fra en bred vifte af forskellige faglige baggrunde, der sidder med mange forskellige opgaver. Vores arbejdsopgaver består blandt andet af at betjene og understøtte vores byråd, direktion og chefgruppe, udviklingsopgaver, kommunikation og digitalisering. Vi er en ambitiøs afdeling med en hyggelig og uformel stemning, hvor humor og fællesskab fylder meget i hverdagen. Fysisk sidder vi over for borgmesteren og direktionen, som vi har et dagligt samarbejde med. Desuden har vi et afdelingsfællesskab med 13 gode kollegaer i Team IT.
Løn- og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er 20 timer om ugen. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst mellem HK og KL.
Vi ser gerne, at du kan tiltræde stillingen i midten af januar eller i starten af februar 2024.
Ansøgning
Du skal sende din ansøgning elektronisk via linket på solrod.dk senest den 3. december 2023 kl. 12. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler fredag den 8. december 2023.
Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte chefjurist Pernille Kjærgaard på tlf. 5618 2128 eller på e-mail pkj@solrod.dk.
I Solrød Kommune gør vi en forskel sammen med borgerne. Vi arbejder for at virkeliggøre byrådets vision om, at Solrød skal være det bedste sted at leve og bo. Som arbejdsplads er vi et fællesskab, hvor vi løfter opgaverne på tværs af institutioner og afdelinger, og hvor du som medarbejder er en vigtig medspiller. Vi er i bevægelse og har hele tiden fokus på at lære og blive bedre. Vi tager ansvar for at løse opgaverne med blik for helheden, og du har som medarbejder indflydelse på løsningen af opgaverne og på din arbejdsplads.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Solrød Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
SOLRØD KOMMUNE RÅDHUSET, Solrød Center, 2680 Solrød Strand
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5941762