Udviklingsorienteret og ambitiøs virksomhedskonsulent til vores Nytteindsats & Virksomhedsservice

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Greve kommune arbejder vi målrettet med at udvikle den virksomhedsrettede indsats. Vi søger derfor en dygtig og erfaren virksomhedskonsulent med flair for at styrke fokus på anvendelsen af nytteindsats som indgangen til arbejdsmarkedet samt til at løse en politisk prioriteret opgave. Derudover, så skal du også bidrage ind i vores Virksomhedsservice, hvor du sammen med kollegaer skal understøtte vores virksomheder med god og målrettet virksomhedsservice samt sikre at henviste jobparate borgere bliver præsenteret for relevante praktikker og aktuelle jobmuligheder. I greve arbejder vi virksomhedsrettet og med job i fokus, hvilket betyder, at de indsatser, der iværksættes, sker indenfor de områder på arbejdsmarkedet, hvor der er efterspørgsel på arbejdskraft.



Ansættelsen er begivenhedsbestemt og på 30 timer ugentligt.



Om Jobcenter Greve

I Jobcenter Greve løser vi mange forskellige opgaver i forhold til ledige borgere. Vi har et stort fokus på borgerinddragelsen, hvor vi i et tæt samarbejde mellem rådgiver og virksomhedskonsulenter arbejder på at finde de rigtige løsninger, som hurtigst muligt hjælper borgeren tilbage til beskæftigelse eller uddannelse.



Vores udgangspunkt er at bringe ledige ud af det offentlige forsørgelsessystem og samtidig tilrettelægge indsatsen på en sådan måde, at de ledige får de bedste forudsætninger for at opnå varig beskæftigelse.



Dine primære arbejdsopgaver som virksomhedskonsulent vil være:

  • være opsøgende i forhold til etablering af et stærk virksomhedsnetværk
  • opsøge og servicere offentlige arbejdsgivere ift. støttet beskæftigelse
  • etablere nyttepladser hos offentlige virksomheder for jobparate kontanthjælpsmodtagere
  • opfølgning og dokumentation på etablerede forløb
  • inspirere og hjælpe forvaltningerne med at tage et socialt ansvar og hjælpe ledige Greve borgere i beskæftigelse
  • skabe motivation hos borgeren for en virksomhedsrettet indsats som led i vejen mod selvforsørgelse
  • se muligheder sammen med borgeren, også når et brancheskift er nødvendig
  • matche borgere til egne og kollegaers ordinære jobordre
  • anvendelse af rammerne i lovgivningen
  • vejledning af borgere og virksomheder om reglerne for samarbejdet i jobcentret


Vores forventninger til dig som virksomhedskonsulent:

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende men du skal kunne dokumentere erfaring med virksomhedskontakt og gerne være et naturligt ”salgstalent”. Det er vigtigt, at du har omfattende kendskab til arbejdsmarkedet og erfaring med dialog med virksomhederne om muligheder og behov. Det er også vigtigt, at du på egen hånd kan opbygge dit eget netværk af virksomheder, hvor af du kan høste frugtbart samarbejde særligt med henblik på jobparate borgere og understøtte deres tilbagevenden til arbejdsmarkedet.



Du er en erfaren virksomhedskonsulent - med erfaring fra beskæftigelsesområdet. Du har indgående kendskab til de grundlæggende bestemmelser i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats m.m. samt forvaltningsloven, offentlighedsloven og retssikkerhedsloven på det sociale område. Du er som person selvstændigt og kan tage initiativ til vedvarende at udvikle vores Nytteindsats.

Du er udadvendt og serviceminded. Du er god til at se muligheder og er resultatorienteret. Du er en teamspiller, som ønsker at indgå i et team med dine kollegaer og har lyst til at meningsudvekslinger og vidensdeling.



Du kan arbejde målrettet med deadlines. I kontakten med virksomhederne kan du udvise forretningsforståelse og kreativ tankegang. Du kan arbejde systematisk med løbende registrering i vores fagsystemer: Fasit og VITAS.

Arbejdspladsen:

Vi lægger vægt på god trivsel i hverdagen. Det betyder, at medarbejderne har indflydelse på deres eget arbejder og de betingelser, arbejdet foregår under. Hertil kommer forudsigelighed, social og faglig støtte fra leder og kollegaer, mening i arbejdet, anerkendelse samt passende klare krav.



Vi lægger også vægt på, at både arbejdspladsen og den enkelte medarbejder hele tiden udvikler sig. Som nyansat medarbejder får du en introduktionsplan samt sidemandsoplæring.



Løn - og ansættelsesforhold

Stillingen er begivenhedsbestemt og på 30 timer om ugen. Lønnen fastsættes efter forhandling med din faglige organisation og principperne i Ny Løn. Jobbet ønskes besat snarest muligt.



Vores arbejdsplads ligger i gåafstand fra Greve Station, hvor der er 25 min. til Hovedbanegården.



Ansøgningsfrist og samtale

Ansøgningsfristen er den 26. maj 2023. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 22.





Har du spørgsmål?

Hvis du vil høre mere om jobbet som virksomhedskonsulent, kan du kontakte leder for Job & Virksomhedsservice Susan Jørgensen tlf.: 20 48 09 75, mail: sun@greve.dk.





INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Solrød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Center for Job og Socialservice, Rådhusholmen 10, 1 tv, 2670 Greve

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-05-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1169&ProjectId=146579&DepartmentId=19098&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5833699

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet