BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til, at hjælpe borgere, der er langt fra arbejdsmarkedet, med at komme i job eller uddannelse? Og formår du at holde fokus på mål og udvikling, gennem en virksomhedsrettet indsats for borgere, der har komplekse problemstillinger, så er jobbet måske noget for dig.
Jobbet
Vi styrker den virksomhedsrettede indsats for vores målgrupper; Ressourceforløb, jobafklaringsforløb og aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, og søger derfor en virksomhedskonsulent / jobformidler, der har lyst til at blive en del af vores afdeling; Social Service, hvor vi både har beskæftigelse og det specialiserede voksenområde samlet under et.
Vi arbejder målrettet med småjobs og lønnede timer, som et aktivt redskab i indsatsen, der skal bane vejen mod selvforsørgelse og skabe varig tilknytning til arbejdsmarkedet. Vi læner os op af de metoder, vi ved, der virker, og bruger principperne fra beskæftigelsesprojekterne; 'Flere skal med' og 'Bedre indsats for borgere i ressourceforløb (BIR)' samt 'Individuelt Planlagt Job med Støtte (IPS)', hvor vi har opnået gode resultater.
Det er vores erfaring, at der opnås bedst progression for den enkelte borger, når den virksomhedsrettede aktivitet kombineres med sociale og sundhedsmæssige indsatser, - og ikke mindst, hyppig kontakt og håndholdte løsninger.
Derfor er en af vores grundprincipper, at vores sagsstammer ikke må være større, end at der er tid til at sikre den bedste støtte til kommunens borgere. Dette i tæt makkerskab med vores sagsbehandlere og andre relevante aktører.
Indsatsen er forankret i Social Service, som er en del af Center for Borgerservice, Job og Social. Vi er 25 kollegaer i afdelingen, som er fordelt på to teams; Et beskæftigelsesteam og et socialteam, - og vi arbejder tæt sammen på tværs af de to områder.
Du vil blive en del af beskæftigelsesteamet, der består af en faglig koordinator, seks myndighedssagsbehandlere samt 3 (plus dig) virksomhedskonsulenter / jobformidlere.
Vi forventer at du:
- Har relevant faglig baggrund
- Kender til Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats
- Har en anerkendende og motiverende tilgang
- Evner at støtte borgeren i at mestre barrierer og bygge bro til arbejds-markedet
- Er god til at tilrettelægge, iværksætte og følge op på tværfaglige og helhedsorienterede indsatser, i samarbejde med borgere og virksomheder
- Har en god virksomhedsforståelse
- Er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt
- Har erfaring med undervisning - ikke et krav, men kan være en fordel
- Er en god kollega, der evner at arbejde selvstændigt og sammen med andre
Vi tilbyder:
- Et effektivt team med entusiastiske kollegaer og en nærværende ledelse med ambitioner og højt til loftet
- Et job med brede samarbejdsflader både internt og eksternt, men også mulighed for at arbejde selvstændigt
- Mulighed for supervision
- Mulighed for faglig og personlig udvikling
- Et godt arbejdsmiljø og fleksibel arbejdstidstilrettelæggelse
Fleksibel fredag
I Solrød Kommune prioriterer vi fleksibilitet for medarbejderne. Vi har flekstid og 'fleksibel fredag' i administrationen. 'Fleksibel fredag' betyder, at du som medarbejder fra uge til uge selv kan vælge, om du om fredagen vil arbejde hjemme, holde fleks-fri eller møde ind på arbejdspladsen.
Her udover er der også mulighed for at tilrettelægge almindeligt hjemmearbejde, i et omfang der er foreneligt med driften.
Vil du vide mere
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte leder af Social Service Henrik Skov på telefon 24 41 97 46.
Ansøgning
Ansøgningsfristen er fredag 15. december 2023 kl. 12.00. Vi forventer at afholde samtaler onsdag den 20. december 2023.
Løn- og ansættelsesforhold
Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til aftale med dansk socialrådgiverforening/HK.
Det er et krav, at du har kørekort.
I Solrød Kommune gør vi en forskel sammen med borgerne. Vi arbejder for at virkeliggøre byrådets vision om, at Solrød skal være det bedste sted at leve og bo. Som arbejdsplads er vi et fællesskab, hvor vi løfter opgaverne på tværs af institutioner og afdelinger, og hvor du som medarbejder er en vigtig medspiller. Vi er i bevægelse og har hele tiden fokus på at lære og blive bedre. Vi tager ansvar for at løse opgaverne med blik for helheden, og du har som medarbejder indflydelse på løsningen af opgaverne og på din arbejdsplads.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Solrød Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Jobcenter Solrød, Solrød Center, 2680 Solrød Strand
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5947727